Медицински мениджмънт и здравна политика / Medical management and health policy
Постоянни адреси на тази колекция
Списание, включващо оригинални статии и литературни обзори в областта на: социална медицина, икономика на здравеопазването, медицинска информатика и здравен мениджмънт, медицинска педагогика, трудова медицина и професионални заболявания, спешна медицина, медицина на катастрофите, съдебна медицина, санитарно инженерство. ISSN 1312-0336 ***** Webpage:http://www.medun.acad.bg/cmb_htm/3-spisaniya%20web-page/3spisaniya.html
Преглеждане
Търсене Медицински мениджмънт и здравна политика / Medical management and health policy от Автор "Веков, Т. // Vekov, T."
Показани 1 - 2 от 2
Резултати на всяка страница
Опции за сортиране
- ДокументМаркетингово изследване на лекарските стимули за терапевтичен избор на лекарствени продукти // Marketing study on physician incentives for choice of therapeutic drug products(Централна медицинска библиотека, МУ София // Central Medical Library, MU − Sofia, 2013-06) Веков, Т. // Vekov, T.Резюме. Статията представя социологическо проучване на основните лекарски стимули за избор на определено терапевтично решение при възможни лекарствени алтернативи. При определяне на обектите са съчетани типологичен и случаен подбор. В социологическото проучване са включени 1080 лекари със следните специалности – обща медицина, вътрешни болести, кардиология, психиатрия, неврология и ендокринология. Типологично са определени пет града в страната – София, Пловдив, Варна, Стара Загора и Плевен. Признаците на наблюдение са: качествена оценка на лекарствения продукт, цена, търговска марка, фармацевтичен производител и медицински представител. Използваните методи са стандартизирана социологическа анкета и статистически методи – алтернативен, вариационен и графичен анализ. Проведеното с маркетингова цел социологическо проучване на лекарските стимули за избор на лекарствена терапия идентифицира три основни стимула – оценяване на лекарствения продукт, отношение към медицинския представител и мнение на лекаря за съответния фармацевтичен производител. // Summary. Presented is a sociological survey about the basic motivational stimulus in Bulgarian physicians for the choice of optional drug therapy alternatives. Typological and random approach in the follow-up study has been used to define objects of interest. The study included 1080 physicians specialized in general medicine, internal diseases, cardiology, psychiatry, neurology, and endocrinology. Typologically determined were 5 towns in Bulgaria – Sofia, Plovdiv, Varna, Stara Zagora, and Pleven. Variables observed were: quality assessment of the remedy, cost, brand drug name, manufacturer, and medical representative. Methods used were sociological survey and statistical analyzes – alternative, variable, and graphic. The aim of the survey was primarily marketing and eventually it identified three basic stimuli – the importance of remedy assessment, attitude towards the medical representative, and personal opinion of the physician for the manufacturer.
- ДокументПроучване на нагласите на българските лекари относно имиджа на локалните генерични лекарствени продукти // A study of the opinion of bulgarian physicians about the image of local generic drug manufacturers(Централна медицинска библиотека, МУ София // Central Medical Library, MU − Sofia, 2013-03) Веков, Т. // Vekov, T.Целта на проучването е да се изследва професионалното мнение на лекарите относно качеството и ефективността на генеричните лекарствени продукти, както и терапевтичната практика, свързана с тях, за да се съдейства за правилното позициониране на интегрираните маркетингови комуникации на локалните генерични фармацевтични производители. За осъществяване на това проучване е проведена пряка индивидуална анонимна социологическа анкета. Обектът на наблюдението включва съвкупност от 1080 лекари от София, Пловдив, Варна, Плевен, Бургас, Стара Загора, Русе и Благоевград. Анкетите са проведени в 18 болнични лечебни заведения и 23 диагностично-консултативни центъра. Периодът на анкетирането е февруари-юни 2012 г. Основните насоки на проучването включват мнението на лекарите относно качеството и ефективността на генеричните лекарствени продукти и сравнението им с оригиналните медикаменти. Анализът на резултатите от социологическото проучване сред лекарите недвусмислено показва изграждането на позитивен имидж на българските генерични производители. Повишеният имидж на локалните фармацевтични компании, както и големите им инвестиции в съвременни производствени технологии и модерни маркетингови подходи отреждат сериозно присъствие в терапевтичния избор на българския лекар. // Summary. The aim of the study was to overview professional opinions about the quality and effectiveness of generic drugs as well as the therapeutic approaches concerning drug choice, thus to be proposed the right positioning of some integrated marketing communications of the local (Bulgarian) generic drug manufacturers. A direct anonymous inquiry was carried out from February to June 2012 including 1080 physicians from Sofia, Plovdiv, Varna, Pleven, Bourgas, Stara Zagora, Russe and Blagoevgrad. The inquiries were held in 18 hospitals and 23 diagnostic centers. The main topic included opinions of physicians about the quality and effectiveness of the generic drugs and their comparison with the original (patent) drugs. The analysis shows a positive image of the Bulgarian generic drug manufacturing. The improved image of the local drug manufacturers, as well as the increased investments in modern pharmaceutical technologies provide the stable presence of Bulgarian drug companies on the local market.